28.2.11

melepak. (:

hary hary bosannnnn. jdy hary neh ak pon melilau bb sorang sorangg. shopping shopping skeyt. pastu melepak jap nan membe. tahan jelahh tgk mereke bersyisya. gylea pnyea pasal, dok diam jela haa. huhh. sakit kaki berjalan, da mcm org gylea bejalan sorang sorang, lepak sorang sorang, online sorang sorang. haha. last last ak g lepak setapak, neh na pegy uptown pla. na jupe kekasih haty sy.! jeng jeng jeng, sugar glider lahh, hehe. :DDD . oke laaaa. na pegy jupe comel sy. daa~

25.2.11

sugar glider. gerrrramnyeahh~

aiceceh. shumelnyea lahh menatang neh ha. gerrram btol ahh tgk. hukhuk. ak becite cite na beli sekor, buat buat teman dalam bilik. hehe. tp mak ak ta bg la pla. katenyea nty mty kne bege nan adk adk ak. haihh. kalaw seko 3 hengget tape. neh 3 ratus. law mty, memg ta bebaloi ah. haha. tolongla sesiape hadiahkan sy sugar glider seko. haha. 

the FACEBLOG

SELAMAT DATANG DIUCAPKAN KEPADA SEMUA YANG SUDI HADIR KE THE FACEBLOG. TUJUAN FACEBLOG DIWUJUD IALAH ATAS DASAR UNTUK MENGUMPUL DAN MEMBINA SATU KOMUNITI BLOGGER KHUSUSNYA DI SELURUH MALAYSIA DAN DUNIA AMNYA. MARILAH KITA BERSATU DAN BERKERJASAMA DALAM MEMBANTU RAKAN-RAKAN BLOGGER KITA DI SELURUH MALAYSIA. SEPERTIFACEBOOK, KAMI JUGA MEMPUNYAI TUJUAN YANG SAMA IAITU MENJALINKAN HUBUNGAN YANG LEBIH ERAT ANTARA PARA BLOGGER DI SELURUH MALAYSIA SELARAS DENGAN TEMA YANG KAMI GUNAKAN IAITU SEAKAN-AKAN TEMAFACEBOOK. SERTAILAH KAMI DAN BERSAMA KITA MEMERIAHKAN DUNIA BLOG MALAYSIA.
TERIMA KASIH


Edit

30 perkara tentang wanita. yekea.?

1. Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).
4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.
5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!
6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.
7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.
8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.
9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.
11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.
13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.
14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.
16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.
17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!
18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.
19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.
20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.
21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!
22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.
23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.
25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.
26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.
27. Senjata wanita adalah airmata!!
28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.
29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah.
30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

23.2.11

sakit haty lage.

damn, sumpa sakit haty hary neh. pastu ade pla lage y menambahkan sakit haty neh haaaa. terime kaseh la sesangat. suke doehh. haihh. dala. lantak laaaaaa. pedulik ape kann. jike ta berkawan lage senang kots, tade sakit haty. erghh. 

ngelamun sampai fail.

haa, tdy ak g test jpj. haihh. test on the road ta lepas. haha. ngelamun punyea pasal la neh haa. tengah bawak kete bole pla pk mcm mcm. apela. kesalahan y ak da buat : 1. bawak melebihi had laju. 2. memotong kenderaan tanpa signal. 3. memandu dengan jarak dekat (senanyea ak potong basikal tyme neh, smpai bangla uw na jatuhh. HAHA). 4. tidak memeriksa cermin sisi (padahal da cek da, jpj tu y ta pasan, SENGAL). 5. memandu secara merbahaya. BHAHAHA. naseb baek la test bukit, parking n 3 penjuru tu ak lepassss. emira emira. sengal betull. tapela. test jpj seterusnyea ialah pada 9 mac neh. 2 mggu lage. lmbt benauuu. saba jelahh. 

20.2.11

15 things you probably never knew or thought about.

1. At least 5 people in this world love you so much they would die for you.
2. At least 15 people in this world love you in some way.
3. The only reason anyone would ever hate you is because they want to be just like you.
4. A smile from you can bring happiness to anyone, even if they don't like you.
5. Every night, SOMEONE thinks about you before they go to sleep.
6. You mean the world to someone.
7. If not for you, someone may not be living.
8. You are special and unique.
9. Someone that you don't even know exists loves you.
10. When you make the biggest mistake ever, something good comes from it.
11. When you think the world has turned its back on you, take a look: you most likely turned your back on the world.
12. When you think you have no chance of getting what you want, you probably won't get it, but if you believe in yourself, probably, sooner or later, you will get it.
13. Always remember the compliments you received. Forget about the rude remarks.
14. Always tell someone how you feel about them; you will feel much better when they know.
15. If you have a great friend, take the time to let them know that they are great.

18.2.11

SAYANG = CEMBURU.?



cemburu tanda sayang

cemburu adalah suatu naluri manusia yg memg sgt sukar untuk dibendung.
menurut ak, cemburu itu tanda sayang. kerana kite tanak tgk org yg kte sayang buat bende yg akn buat kte rase cemburu. mungkin perempuan lebeh kuat cemburu drpd laki, sbb perasaan org perempuan neh lebeh peka dr lelaki. ape pon, cemburu itu pasti ade pade setiap manusie. tp, y baeknyea ialah cemburu yg positif dan kita saling memahami perasaan pasangan kte denagn memberi pengertian. ak ade byk pengalamn cemburu. haha. biasalah, ak neh kuat cemburu actually. HAHA. cemburu itu kan tandenyea sayang, jike cemburunyea kuat, bermakne.? haha. abaikan. tp cemburu itu sgt wajar sbb kte tana kehilangan org y kte sayang. hoho. ble ak cemburu, ahh mulela rase mcm mcm. HAHA. mengom. ape y akn ak buat, ak akn wt bodo jea, cm tade pape blaku. ak perli kea. HAHA. ta pon ak keluar lepak lepak, tenangkan pikiran kea, dga lagu kea. pleng senang, ak tido jelahh. lawak btol la cemburu neh. haha.

16.2.11

birthday calculator



15 October 1992
Your date of conception was on or about 23 January 1992 which was a Thursday.
You were born on a Thursday
under the astrological sign Libra.
Your Life path number is 1.

Your fortune cookie reads:
Keep your plans secret for now.

Life Path Compatibility:
You are most compatible with those with the Life Path numbers 1, 5 & 7.
You should get along well with those with the Life Path numbers 3 & 9.
You may or may not get along well with those with the Life Path number 8.
You are least compatible with those with the Life Path numbers 2, 4, 6, 11 & 22.

The Julian calendar date of your birth is 2448910.5.
The golden number for 1992 is 17.
The epact number for 1992 is 25.
The year 1992 was a leap year.

Your birthday falls into the Chinese year beginning 2/4/1992 and ending 1/22/1993.
You were born in the Chinese year of the Monkey.

Your Native American Zodiac sign is Raven; your plant is Ivy.

You were born in the Egyptian month of Choiach, the fourth month of the season of Poret (Emergence - Fertile soil).

Your date of birth on the Hebrew calendar is 18 Tishri 5753.
Or if you were born after sundown then the date is 19 Tishri 5753.
The Mayan Calendar long count date of your birthday is 12.18.19.9.6 which is
12 baktun 18 katun 19 tun 9 uinal 6 kin
The Hijra (Islamic Calendar) date of your birth is Thursday, 17 Rabi'u'th-Thani 1413 (1413-4-17).
The date of Easter on your birth year was Sunday, 19 April 1992.
The date of Orthodox Easter on your birth year was Sunday, 26 April 1992.
The date of Ash Wednesday (the first day of Lent) on your birth year was Wednesday 4 March 1992.
The date of Whitsun (Pentecost Sunday) in the year of your birth was Sunday 7 June 1992.
The date of Whisuntide in the year of your birth was Sunday 14 June 1992.
The date of Rosh Hashanah in the year of your birth was Monday, 28 September 1992.
The date of Passover in the year of your birth was Saturday, 18 April 1992.
The date of Mardi Gras on your birth year was Tuesday 3 March 1992.

As of 2/16/2011 4:45:08 AM EST
You are 18 years old.
You are 220 months old.
You are 957 weeks old.
You are 6,698 days old.
You are 160,756 hours old.
You are 9,645,405 minutes old.
You are 578,724,308 seconds old.

DEFINISI CINTA

1. Cinta itu KOMITMEN.
Cinta, tak boleh main-main. Cinta perlu komitmen. Bukan main campak buang semacam. Perlu dirancang dan dilaksana sebaik mungkin.
Tak bolehlah nak bergaduh, paksa-paksa dan mengabaikan tanggungjawab pada pasangan. Untuk yang dah berkahwin, nafkah wajib dipenuhi. Amanah sebagai suami isteri kena ditunaikan sebaiknya. Komited sebagai suami yang mithali, ummi yang solehah, agar dapat melahirkan anak-anak yang afiq, yang arif, yang anis, yang santun. Menjadikan rumahtangga dipenuhi mahabbah, mawaddah dan sakinah :)
2. Cinta itu intuitive: NALURI.
Cinta itu sifatnya naluri. Apa tu orang kata, "cinta itu di hati". Bercinta yang hangat bila kita dapat merasai apa yang dirasai oleh orang yang kita sayang.
Jika taknak disakiti, kita tak menyakitkan hati orang lain. Jika nak disayang, kita akan memberi kasih sayang seluhurnya. Jika ada rasa bimbang, seringnya kita akan dapat merasa. Macam cinta ibu pada anak-anak. Sering mereka dapat rasa apa yang anak-anak mereka buat, yang baik atau tak baik untuk anak-anak, kan?
3. Cinta itu sebahagian nature: FITRAH
Cinta itu fitrah. Betul. Bila Nabi Adam dicipta, baginda rasa kesunyian. Allah ciptakan Hawa sebagai peneman. Rasa ingin disayanagi dan menyayangi tu fitrah manusia. Yang perempuan minat pada seorang lelaki. Ada lelaki jatuh cinta pada seorang wanita. Cinta itu benar dan suci.
4. Cinta sering terletak di puncak: TOP
Bila ada rasa cinta, kita akan sama-sama bekerjasama, saling mengasihi. Itulah nilai yang mengikat kita semua untuk terus bersatu. Sekuat cinta Tuhan yang memberikan pelbagai nikmat hidup, cinta itu di puncak kehidupan.
5. Cinta itu sifatnya ALTRUISTIC.
Apa tu?? Aa, altruistik maknanya melebihkan orang lain dari diri sendiri. Dalam lughah disebut al-itsar. Wah, erti pengorbanan di sini. Bak kata Ustaz Hasrizal, makna hidup pada memberi. Bila cinta, kita sanggup berkorban untuk yang kita cinta dan kasihi.
Bila ada niat untuk membahagiakan yang lain, maka kita akan usahakan yang terbaik untuk memenuhi kehidupannya dengan bahagia dan sempurna. Kata Abang Ed, bila kita tolong orang, Allah akan membantu kita, menambah nikmat untuk kita. Indahnya.....


15.2.11

kek coklat. nyummy. :)

sedapnyea kek coklat neh kan kan. huu. ak bru jea lepas wt kek coklat. nga tggu masak. sajea buat na sibukkan diri n cary mood blek. haihh. mood ouh mood, dtgla cepattttt.

Agnes Monica - Cinta Di Ujung Jalan


Setiap tetes air mataku
Telah kuberikan untuk kisahku
Mengerti tapi tak dimengerti
Cintaku t'lah di ujung jalan

Setiap kata dari bibirku
Kadang tak sama dalam hatiku
Tersenyum dalam hati menangis
Cintaku t'lah di ujung jalan

Aku sangat mengenalmu
Aku juga cintaimu..
Tapi kau tak pernah ada pengertian
Ku senang, ku sedih
Kau tak mau tahu

Aku sangat mengenalmu
Dulu kau tak begitu
Kau bintang di hatiku
Jadilah yang kumau
Ku senang, ku sedih
Kau ada denganku

Ku mengerti kau apa adanya
Begitupun yang kumau darimu
Kau tahu rasanya diabaikan
Cintaku t'lah di ujung jalan

bolela bolela bolela.

mati mati mati. bole ta na mati?. hmm. rase mcm da ta gune hidup. bukan ade ape pon. masalah ta habes habes. orang smue tgk ak mcm tade masalah. smue org tatao semuanyea tentang hidup ak n ape y ak da lalui selama neh. btol la kot ape orang ckp, ak neh maybe sakit jiwe. hidup tu ape.? ak tafahamla. kesedihan, kecelaruan dan mcm mcm laaaaaa kott. dlam diri ak, byk bende yg ta settle lage. serabut ah. ak cube buat cm tade pape berlaku, cube menghappykan diri, cube na lupekan smuenyea. smtimes tu bole, smtimes ta bole. susanyea. ape y ade nan hidup ak.? nothing.! i got nothing. im zero. im know that im totally useless and always be a burden to everyone. hmm. emira, u should die. no one needs u. n no one care for u.  they are just pretending to be good in front of u. erghh.
 -tetttt-
**SORRY, sy sgt DOWN**

jiwa serabut, lihatlah awan.

hmm. bile diri rase DOWN, ak pon pegy tgk awan nan bulan dan jugea bintang bintang. tenangnyea rase. luas btol kt atas sane. kn best kalaw ak bole pegy sane tiap tiap malam. haih. kenape ak DOWN pon ak ta dpat na knal psty. prasaan cani salu dtg. kejap oke kejap ta oke. hmm. pape jelah emira. tp kan hary neh happyla jugak sbb dapat menyeKYPE nan siGYLEA setelah sekian lame dsbbkan intenet nyea kene ptong. huh. dy da tetido da ha depan lppy. ak pla ta pat na tdo. penyakit btol la. huh. emira emira. kenapela mcm neh. 
GYLEA pena ckp na g taman y dipenuhi bunga dengan burung yg berkicauan. hoho. kalaw bole pegy skarang kan best. bareng bareng atas rumput dan pandang ke langit. ahh damainyea~ haihh. adakah akan menjady kenyataan.?

14.2.11

duit syiling.? grr. malu.

tdy ak g 7e. na tpup pnyea pasl. na call si gylea tu ha. mle mle ak suh bapak ak y belikan, pastu dy ckp 'jom ikot skali, abah malas na bawak kete'. so ak pon ikotla. smpy jea 7e, ak pon minx la duetnyea. pastu dy bole ckp dwet ttggl, pastu dy pon mule mengorek dwet syiling dalam kete. adela dlam RM5++. ak da menung da. dalam otak ak 'grr, takan na topup pkai dwet syiling kot.?'. pastu ak bising laa. haha. pastu dy cry cry lage, n naseb baek jupe RM5 kertas. lege. tpy ak rase bapak ak neh memg na ranjet ak. dy suh ak bli roty gardenia nan roty bun la pla. memg saje jea na suh ak gune gk dwet syiling tu. bengkek jea. haihh. tapela, ak pon tron nan haty y panas. cashier uw pla bole mcm na gelak kat  ak tyme ak tabur dwet syiling. malu jea. dala ramai orang. huhh. pastu ak pon masuk kete blek, bapak ak bole gelakkan ak la pla. huhh. then dy kiss ak n ckp tenkiu. hilang terus   marah. haha. kesian btol ak. 

13.2.11

VALENTINE

Valentine makin tiba, bermain persoalan di minda, hadiah buat si dia? Dimana hendak bertemu dengannya? Suasana romantik yang menghangatkan cinta?
Si gadis rasa terharu, makin bertambah kasih kepada si jejaka. Baju couple, gelang ikatan, tali handset, menunjukkan diri mereka sehati sejiwa.
Tiada wanita sehebatmu di dunia, mampu menggetarkan jiwa tatkala terpandang wajah, kekal cinta berkasih di hari Kekasih.
Dirimulah lelaki idaman wanita, setiap detik bersama memancarkan sinar bahagia, terima kasih wahai cinta.
Sweetnya, namun romantik itu hanya sia-sia, tanpa tujuan yang nyata.
Aisyah memasakkan makanan untuk Rasulullah, menyedari masakan Aisyah ada yang tidak kena, baginda tidak menyatakannya. Aisyah yang tertanya-tanya bagaimana masakannya, lantas disuapkan oleh baginda sendiri. Baru Aisyah mengerti, masakannya itu teuk!
Menegur itu pun romantik kan?
Kepala Aisyah sakit berdenyut-denyut, lantas diadukan kepada Rasulullah. “Bahkan kepalaku juga wahai Aisyah. Oh, kepalaku”, kata baginda.
Malam itu kepala mereka berdua berat, sakit yang teramat. Si suami tidak dapat membelai isterinya untuk mengurangkan kesakitan itu, si isteri turut tidak dapat memicit kepala suaminya untuk melegakan suaminya, kerana rasa itu sama.
“Janganlah engkau bersusah hati wahai Aisyah. Seandainya engkau mati sebelumku, nescaya aku akan menyempurnakan urusanmu. Aku akan mandikan dikau, kukafankan dirimu, dan akan ku dirikan solat buatmu serta engkau akan ku kebumikan”, gurau baginda menyakat Aisyah.
“Demi Allah, aku rasa kalau begitu kisahnya pasti selepas itu engkau akan pulang ke rumahku dan berpesta gembira dengan isteri-isterimu yang masih hidup!”, rajuk si isteri.
Baginda lantas ketawa.
Dalam sakit, masih ada kehangatan romantis antara baginda dan isterinya. Hakikat romantise yang sah, tiada larangan antara mereka.
Sambutan si jejaka dengan gadis, yang tiada ikatan menghalalkan serta tanpa tujuan, hanya episod duka dunia akhir zaman.
Sebelum bencana tiba, leburkanlah Valentine dalam minda.
“Alangkah teringinnya di hatiku andai aku berpeluang bertemu dengan saudara-saudaraku”, kata Rasulullah.
“Bukankah kami ini juga saudara-saudaramu wahai utusan Allah?” para sahabat tertanya-tanya.
Siapakah yang dimaksudkan oleh Rasulullah?
“Kalian adalah sahabatku. Adapun saudara-saudara yang ku maksudkan, mereka adalah orang-orang beriman yang belum ada”, jawab Rasulullah.
Cinta luar biasa, terhadap umat akhir zaman yang belum ditemuinya.
Sedalam manakah cinta kita kepadanya? Selawat ke atasnya, sambutlah Hari Kekasih kita sebenar, Maulud Nabi.
“Sesungguhnya Allah dan malaikatnya berselawat kepada Nabi. Wahai orang-orang yang beriman, berselawatlah kamu kepadanya serta ucapkan salam sejahtera kepada penghormatan sepenuhnya (Al-Ahzaab : 56)”

kemurungan.?

Kemurungan 
Apakah itu kemurungan? 
Kemurungan adalah penyakit mental yang menyebabkan perasaan (mood) seseorang individu
menjadi semakin menurun.
Ini akan menjejaskan kehidupan harian individu tersebut, termasuklah pemikiran, perasaan,
tingkah laku dan kesejahteraannya.
Sekiranya tidak ditangani secara efektif, ianya boleh mendorong kepada tindakan
membunuh diri.
Mengapa seseorang mengalami kemurungan? 
Sebab-sebab terjadinya kemurungan termasuklah:
• Kemurungan boleh berlaku di dalam keluarga
• Peristiwa atau kejadian yang menyebabkan seseorang tertekan
o Contoh: Kematian ahli keluarga, gagal dalam peperiksaan, perceraian ibu bapa
• Penyakit kronik
o Contoh: Epilepsi (Sawan), asma dan kanser
• Ciri-ciri peribadi
• Penyalahgunaan dadah
• Penggunaan ubat-ubatan tertentu
o Contoh: Steroid, ubat cegah kanser
Bagaimana mengenal pasti seseorang mengalami 
kemurungan? 
Ciri-ciri kemurungan termasuklah:
• Sentiasa sedih dan menangis
• Mudah tersinggung
• Tidak bermaya
• Tidak berupaya untuk menikmati aktiviti-aktiviti kegemaran
• Rasa bersalah yang tidak menentu
• Sakit - sakit badan
• Kehilangan fungsi tubuh yang tidak boleh diperjelaskan
o Contoh: Sentiasa mengalami sakit kepala, letih atau sakit perut
• Mengasingkan diri daripada sahabat dan keluarga
• Cubaan untuk mencederakan diri sendiri dan membunuh diri
Bagaimana membantu seseorang yang mengalami masalah 
kemurungan? 
Antara langkah-langkah yang boleh diambil termasuklah:
• Menggalakkan individu tersebut untuk berbual dengan orang yang beliau percaya, 
seperti
o Ibu bapa
o Ahli keluarga yang dipercayai
o Kaunselor sekolah
o Guru agama
• Jadilah sahabat yang sentiasa memberi sokongan  
o Mendengar
o Menghibur hati
o Menasihati
ATAU
Memberi cadangan untuk mendapatkan bantuan daripada individu yang lebih berkelayakan:
• Doktor
• Ahli Psikologi
• Pakar Psikiatri

12.2.11

sehari kalau ta sakit hati boleh ta.?!

haihhh. kenape la hary hary msty sakit haty jea.bole mty cepat ah hary hary kene cani. huh. saba jelahh. grr.

SHINE.!

yea bebeh. SHINE. bf ku y shine telah menyalurkan auranyea kepada pisang goreng tersebut. haha. mengom punye qairul danish. 

tentang rasa. i loikeeee dz song damn much. lirik dy sgtla bermakne. hoho.

what a relief!

fuhh, nseb  baek la dy pm ak smlam. law ta, celaru jea. huh. plus, masalah ak pon da settle. hope aftr dz tadela msalah y dtg  menimpa nimpa ak neh ha. hmm. lage satu kan ak lege gak ah sbb mama ckp na pnda mjg blek ujung tahun neh, sumpa sukeee sgt. hoho. cepatla ujung taun. smoge ape y drncg neh menjdy n tade halangan pape. ak na dok mjg ah, senang. huhh. kl neh bosan jea lebeh, jalan jem jea salu, frust btol. huh. mjg, wait fr me okeyy. :)))))

11.2.11

MOODY DAY.

hmm. maela mood ak menghilang neh. habes smue org kene maki, kene mara. haihh. berkurung dalam bilik jea sehari suntuk. sedeh nyeaaaaaaaaa. hmm.

9.2.11

hati.?

hati ouh hati. kdg kdg rase na ade bf, kdg kdg rase mcm tana ade bf. bosan jugak bile single, tp yg bestnyea, kurang masalah. bile couple neh, mcm mcm masalah ade. dugaan la katekan. kisah silam ak, btol btol buat ak serik gylea na bcnte da. grrr. tp nseb baek la ak da dpat lpekan smuenye tntg kisah silam ak bersame si dy. cume kdg kdg tu teringatla jugak kan sbb dy salu cntct ak, tp perasaan utk dy tu memg tade dala. huhh. sejak kebelakangan  neh hati ak mcm smakin menyayangi seseorang. sbb dy salu ade bile bile mse ak perlukan dy. tp kan, ak benci perasaan neh, sbb ak tkut utk menyayangi seseorang. sbb ble ak syg seseorang tu, ak msti akn susa na lupekan dy if one day tjady pape antre kteorg. n tula y menyeksakan. haihh. sbb tu ak benci perasaan neh. sometimes ak rase mcm na stay away dr dy n lost cntct nan dy, tp tahla. soalnye hati memg sgt rumit kan kan. emira, sengal la kaw neh. haha.

thanks for reading ((: