26.8.11

selamat hari raya

assallammualaikum w.b.t..
di kesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri pada sesiapa yang bace ni kan. maaf zahir dan batin. duet raye jangan buat buat lupe pulak na bagi sy ehh. hihi.
lagi bpe hary jea da na raye kan. na blek manjung tercinta ahh. hope tade halangan na blek sane. auwww.
rendu nyea kt farah anisah. rendu jugea pada yang sy. haha tapi dy beraye kt kmpung dy la kott. kalau balek mjg pun dapat jupe si gedik tu jea. wuee.
tahun neh mcm best jea baju raye smpai 3 pasang. **cehh, padahal sebelum neh 3 jugak. haha.
ta sabar na menyarung baju raye di pagi raye. hehehe. ta saba na duet raye. ahhh best bestt. ;p
haha jangan na excited sgt ah emira. lempang kang. ahahha. dalah. na mandi. bye!

24.8.11

I want to stare into your eyes and never look away; I want you to hold me in your arms and tell me it's okay; I want to kiss with a passion that only we can share, and when it all falls down I want you to be there. Put you head to my heart. Hear the beating of my burning desire flow around my body. Close your mouth around mine, taste all I am. Feel my heat, my fire, light up inside me as you come closer. See the pure, raw love I hold for you. And let us burn together. Forever. We can already see each others flames flicker in exctasy, together, as they will always. Forever. 

Distance never separates two hearts that really care, for our memories span the miles and in seconds we are there. But whenever I start feeling sad, because I miss you, I remind myself how lucky I am to have someone so special to miss. Distance doesn't matter if you really love the person, what matters most is your honesty and trust for that relationship to work out.
What I want, I can't have. What I have, I don't need. What I seek, I can't find. What I've found, I can't deal with. What I've dealt with, I didn't deserve.
congratulations, you managed to be another disappointment to my life.

22.8.11

kaki patah

hikhik. semalam kan, sy pergi tawaf satu kl. bukan beli ape pun. sbb nyea sy da shopping da, so bile pegi kl, sy pun mcm blur tatao na bli ape dah. tapi adela beli siket. last last semalam sy pegy tgk wayg. HEHE. cte COWBOYS and ALIENS. haha jalan crte dy mmg la cm ta logik. tapi bolehla,  subuah movie yang banyak aksi la. penuh dengan suspen, menjerit jerit sy dalam wayang tu. HAHAHA. lantakla. pastu jalan jalan jalan sume tempat sy pegy. sampaila last skali, sy rase mcm na patah dah kaki, sy pun balek la, n pegy makan, whoop. kenyang gylea makan, dahla penat. balik jea trus la landing. ahahaha pastu tdo smpai kea tengahari. sebenanyea sy na cte yang sy tengok wayang jea smlam, hehe kbye. <3

18.8.11

bila perempuan marah


Bila pompuan tengah marah-marah
Lebih baik lelaki buat tak endah
Sebab kalau jawab pun tadak faedah
Kerana pompuan takkan mudah mengalah

Bila pompuan tengah naik hangin
Baik lelaki jgn ambik pusing
Krn jika lelaki turut sama melenting
Pompuan akan bertambah bising-bising

Bila pompuan marah-marah lagi
Lebih baik lelaki diamkan diri
Sbb kalau lelaki turut sama berkelahi
Pompuan akan bertambah marah sampai tak sedar diri

Bila pompuan masih dok sakit hati
Baik lelaki pujuk dgn muka manis berseri
Krn silap pujuk pompuan akan bertambah benci
Alamatnya jenuh la lelaki dok makan hati

Bila pompuan tengah dok berang-berang
Baik lelaki jgn dok cakap sebarang
Lagipun masa inilah lelaki ada peluang
Tengok pompuan dah jadi tak macam org

Buat semua kaum lelaki di luar sana
Sila tumpukan perhatian anda
Sebab ini adalah fakta benar lagi nyata
Kalau bergaduh ngan pompuan,

17.8.11

Men aren't stupid, and you don't need a complicated set of rules to find a good one who loves you. 
Here's the only rule you need: if a man loves you, he will do anything he can to keep you around. 
Anything

Why do girls eat chocolate and guys drink beer right after breaking up?
Because the sweetness of chocolate makes girls forget the bitterness of breaking up 

while
the bitterness of beer makes guys forget the sweetness of the girls
Laughter will always be the best medicine, silence will always be the best revenge & love will always be all you need <3

16.8.11

kalaulah

kalaulah kan, waktu tu boleh di 'pause' kan.
ak na pause kan 30 april, 30 june dan 2 july.
boleh.?

kadang-kadang ALLAH jarakkan sesuatu perhubungan itu 
kemudian DIA datangkan pula kerisauan dan kesunyian
puas kita mengadu padanya mencari CINTA sesama insan
rupanya DIA nak hadiahkan kita sebuah KERINDUAN berpanjangan yang sangat indah.

oke fine, memanglah ak tengah merindu sekarang neh. 
haha kbye. 

derita merindu

i MISS you so fucking damn much.
;( 
ailebiuw. 

13.8.11

sekali kau buat aku rase ape yang aku tak suke rase, aku akan buat kau rase balek ape yang aku rase dan mungkin lebih dari tu.
ini baru adil kan?
kalau kau boleh buat, aku pun boleh buat.
kau manusie, aku manusie.
sebuah RAHSIA takkan selamanya menjadi RAHSIA.
kalau kau rase kau hebat menipu, tahniah.
kalau kau rase kau hebat menyimpan rahsie, syabas.
kalau kau rase kau hebat sangat boleh nak mainkan perasaan aku, takziah.
mungkin kau belum cukup kenal siape aku.
bile semuenye dah terbongkar, mungkin aku akan ternganga mendengar semue ceritera.
dan mungkin jugea kecewe.
tapi aku pasti kau akan rase lebih dari itu. 
sebab, kalau kau rase kau hebat, aku pun rase aku begitu. ;)
aku tak sebodoh yang kau sangka.
teruskanlah semue nie.
aku akan okay selagi semuanyea okay.
cume, jangan tersilap langkah.
sekali kau tersilap langkah, kau harus tahu bahawa aku bukan manusie yang akan memberi peluang kedua
kbaii. 





12.8.11

Maksud Nama-Huruf Pertama

Pemilihan huruf pertama pada nama juga adalah penting. Berikut sebagai sedikit panduan.


A Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

B Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya. Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya, sangat mudah tersinggung.

C Ramah dan pandai berbicara. Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.

D Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.

E Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.

F Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala. Mereka juga sukar memaafkan. Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.

G Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.

H Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.

I Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.

J Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.

K Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia sendiri.

L Ramah dan pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya, tidak menepati masa.

M Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.

N Baik hati dan rapi dalam berpakaian. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.

O Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.

P Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kretif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain. Agak pendendam dan boros.

Q Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.

R Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.

S Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji. Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.

T Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.

U Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.

V Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai meyesuiakan diri. Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.

W Ramah dan mudah simpati. Sikapnya amat menawan. Punya toleransi yang tinggi dan ringan tangan. Keras kepala dan sukar diatur, tetapi hatinya boleh dilembutkan dengan kesabaran dan kelembutan.

X Budi pekertinya halus. Suka melakukan pekerjaan sosial. Mudah tersinggung dan tidak akan berbaik dengan mereka yang menyinggungnya.

Y Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.

10 Kelebihan Perempuan Di Bandingkan Dengan Lelaki


1. Perempuan berevolusi menjadi semakin cantik.
Sebuah penelitian menunjukkan bahwa wanita berevolusi menjadi lebih cantik,sementara lelaki macam-macam tu je.Dalam penelitian terhadap lebih dari dua ribu orang selama empat dekad, disimpulkan bahwa perempuan berpenampilan menarik memiliki anak 16 peratus lebih banyak daripada mereka yang berpenampilan biasa-biasa saja. Lebih lanjut lagi, ternyata kemungkinan wanita-wanita cantik tersebut memiliki anak perempuan sebagai anak pertama lebih besar 36 peratus dari yang lainnya.
2. Perempuan lebih sering selamat dari kemalangan kereta.
Hal ini menyedihkan, namun begitulah kenyataannya.Berdasarkan penelitian oleh Universiti Carnegie Mellon, di Pittsburgh, Amerika Syarikat,lelaki 77 peratus lebih berisiko meninggal dalam kemalangan kereta dibanding perempuan. Seharusnya,lelaki harus berterima kasih kepada wanita yang cerewet menyuruhnya mengenakan tali pinggang keledar.
3. Perempuan lebih mudah merasa selesa.
Berdasarkan survey pada dua ribu orang, ternyata wanita jauh lebih selesa membicarakan masalahnya dibandingkan lelaki.Sebanyak 53 peratus wanita membicarakan masalahnya pada teman-teman mereka, sementara lelaki yang menceritakan masalahnya hanya 29 peratus.
4. Perempuan lebih tahan tekanan.
Menurut sebuah Biro Statistik Tenaga Kerja, sebanyak 80 peratus orang yang kehilangan pekerjaan, sejak Desember 2007, adalah lelaki. Hal ini kemungkinan disebabkan kerana lapangan pekerjaan yang didominasi lelakilah yang paling keras terkena dampak tekanan global. Memang menyakitkan, tetapi mungkin sudah waktunya kaum Adam beralih pekerjaan menjadi perawat atau guru.
5. Perempuan lebih sering lulus perguruan tinggi.
Seperti kita ketahui, wanita lebih banyak terdaftar di perguruan tinggi dibandingkan lelaki. Sebuah statistik mengungkapkan bahwa lelaki yang lulus dan mendapatkan gelaran sarjana juga ternyata lebih sedikit daripada wanita. Kebanyakan lelaki ternyata memerlukan waktu lebih lama dari lima tahun untuk menyelesaikan kuliah mereka.
6. Perempuan makan makanan lebih sehat.
Penelitian pada sekitar 14 ribu orang yang dilakukan oleh University of Minnesota,US, menunjukkan bahwa wanita lebih banyak memilih makanan sehat dibanding lelaki. Ketika lelaki lebih suka makan makanan beku atau cepat saji seperti daging merah dan pizza, para wanita justeru menaruh sejumlah buah dan sayuran dalam pinggan mereka. Memang terdengar sehat, namun wanita juga harus mengubati kecanduannya pada coklat yang susah dihilangkan.
7. Kekebalan tubuh perempuan lebih kuat.
Tak heran bila lelaki bertingkah layaknya seorang bayi ketika mereka terserang selesema. Kenyataannya, wanita memiliki sistem kekebalan tubuh yang lebih kuat dibanding lelaki. Ketika terjadi pertempuran dalam tubuh,wanita memiliki senjata rahasia yakni hormon estrogen. Penelitian dari McGill University, Kanada, menunjukkan bahwa estrogen dapat mengatasi enzim yang mengganggu pertahanan tubuh terhadap bakteri dan virus.
8. Perempuan berumur lebih panjang.
Di antara populasi dunia, sebanyak 85 peratus orang yang berusia lebih dari 100 tahun adalah wanita.Menurut penelitian New England Centenarian, umumnya wanita hidup lima hingga 10 tahun lebih lama dibanding lelaki.
9. Perempuan dapat menjadi bos yang lebih baik.
Hal ini mungkin sedikit kontroversi. Beberapa ahli dengan yakin dan berpendapat bahwa kaum wanita dapat menjadi bos yang lebih hebat daripada lelaki. Hal ini disebabkan kerana wanita adalah pendengar dan mentor yang lebih baik. Selain itu, wanita juga dapat menyelesaikan masalah dengan lebih baik, dan mengerjakan dua hingga tiga pekerjaan sekaligus. Dalam sebuah artikel Daily News,seorang ahli mengatakan bahwa saat ini perekonomian lebih berorientasi pada pelayanan, sehingga karyawan yang boleh menjadi penyemangat lebih diperlukan. Wanita dinilai sebagai penghubung yang lebih baik dibanding lelaki, serta lebih mahir dalam memberikan semangat kepada para pekerja.
10. Perempuan melabur lebih baik.
Penelitian pada 100 ribu portofolio menunjukkan bahwa pelaburan wanita lebih menghasilkan dibanding pelaburan lelaki. Perbandingannya adalah 18 peratus dibanding 11 peratus. Hal ini mungkin disebabkan kerana wanita lebih berhati-hati dengan keputusan pelaburannya dan berpikir untuk jangka masa panjang.

9.8.11

9 august 2011


HAPPY BIRTHDAY.

I LOVE YOU
;)

7 Sebab Utama Mengapa Lelaki Menipu


Hal ini memang sudah lama didebatkan. Tetapi pasti tiada jawapan khusus yang akan dijumpai. Ini adalah kerana setiap lelaki di mukabumi ini membawa perwatakan yang berbeza-beza. Sebenarnya tidak patut ada istilah lelaki semua sama. Sekiranya semua lelaki sama, pasti persoalan mengenai mengapa lelaki menipu akan terjawab. Ini merupakan hanya panduan kepada anda sahaja untuk mengetahui sebab utama mengapa lelaki menipu. Awas!! ia tidak merujuk kepada semua lelaki tetapi hanya data daripada beberapa individu sahaja mewakili lelaki yang pernah menipu.  Penilaian terbaik adalah daripada anda sendiri untuk menentukannya menggunakan pemikiran akal yang waras.
Pilihan- Hasil daripada kajian menunjukkan bahawa peratus lelaki yang mempunyai banyak pilihan lebih tinggi untuk menipu daripada yang tidak mempunyai pilihan. Ini adalah mungkin atas faktor apabila seseorang lelaki itu mempunyai banyak pilihan, mereka sukar untuk menolaknya. Sebagai contoh, apabila mereka berjaya memikat teman wanita yang lebih cantik daripada sebelumnya, pasti mereka mudah untuk meninggalkan yang sebelumnya kerana mempunyai pilihan yang lebih baik. Berkemungkinan disebabkan faktor inilah mereka akan cuba untuk menipu teman wanita yang sebelumnya. Sekali lagi diingatkan, tidak semua lelaki bersifat seperti ini.
Ego- Kadang-kadang ada sesetengah lelaki yang sukar untuk mendapat perhatian daripada seseorang wanita. Jadi, sekiranya ada wanita lain yang menunjukkan minat sedikit terhadap mereka, peluang ini akan diambil dengan segera. Ini adalah kerana perkara ini akan meningkatkan keegoan mereka. Keegoan ini adalah untuk membuktikan bahawa mereka tidak terlalu bergantung kepada seorang wanita sahaja dan sekiranya perhubungan terputus, ia tidak akan meninggalkan kesan mendalam terhadap mereka.
Permasalahan hubungan- Pasti didalam sesuatu hubungan akan wujudnya masalah, dan masalah ini akan dijadikan alasan oleh lelaki untuk menipu. Lelaki yang mempunyai masalah dalam hubungan akan cuba untuk mencari wanita yang lebih menarik dan mampu untuk berkongsi minat yang sama. Cara ini adalah sebagai jalan pintas untuk mereka melupakan kesulitan yang sedang dihadapi. Dinasihatkan, segala masalah yang melibatkan hubungan diselesaikan dengan secepat mungkin untuk mengelakkan penipuan yang lebih banyak lagi. Faktor hubungan jarak jauh juga mungkin salah satu punca yang menyebabkan lelaki menipu.
Teman wanita yang suka mengkritik- Seorang wanita seharusnya menjadi tulang belakang kepada seseorang lelaki untuk mengecapi kejayaan mereka. Sekiranya ia kritikan yang membina, ia adalah perkara yang perlu dilakukan oleh wanita. Tetapi sekiranya ia satu kritikan yang menjatuhkan maruah seseorang lelaki, pasti dengan penipuan adalah jalan terbaik untuk mengelakkan daripada menerima kritikan daripada anda.
Bosan- Setiap pasangan harus berusaha untuk sentiasa memastikan perhubungan mereka sentiasa bahagia. Ini adalah untuk mengelakkan perasaan bosan. Bosan adalah merupakan faktor utama mengapa lelaki menipu. Perasaan bosan seharusnya tidak patut wujud di dalam perhubungan. Bagaimana sesebuah pasangan yang sudah berkahwin berpuluh-puluh tahun dapat mengekalkan kebahagiaan mereka sehingga kehari ini. Sudah pasti kerana perkataan bosan tidak wujud didalam kamus perhubungan mereka.
Pernah ditipu- Ada juga sesetengah lelaki berpendapat bahawa disebabkan mereka pernah ditipu sebelum ini, membuatkan mereka berasa untuk menipu pada masa akan datang. Ini mungkin disebabkan perasaan ego yang ada pada seorang lelaki. Mereka akan berfikir bahawa sekiranya seorang wanita mampu untuk menipu mereka, mengapa tidak mereka pula yang menipu selepas ini. Tetapi, hakikatnya perkara ini sebenarnya tidak membawa apa-apa sebarang kebaikan didalam perhubungan.
Perubahan-  Ada sesetengah lelaki yang sukakan perubahan di dalam kisah hidup mereka. Disebabkan keinginan untuk mencuba sesuatu yang baru inilah yang akan membuatkan mereka menipu. Sebagai contoh,mereka berjumpa seorang wanita yang lebih menarik dan mereka rasakan wanita tersebut lebih memahami mereka berbanding kekasih mereka yang sebelumnya, pasti mereka akan cuba menipu untuk memenuhi keinginan hati mereka untuk menikmati satu situasi yang baru.
p/s : TRY la tipu ak tengok kalau hebat sangat. kite tengok sape lage hebat. ;)

7.8.11

selamat menyambut bulan Ramadhan al-Mubarak

assallammualaikum. :) 
selamat berpuase. dah seminggu dah puase, lambat wish pulak.
lagi 22 hari jea dah nak raye kann.? hmm.
bile dah dekat nak raye neh, lagila ak kerap ingat kat arwah.
pejam celik pejam celik termasuk tahun neh, maknenyea dah 7 tahun raye tanpe arwah.
;( sumpah ak sedeh gylea.
bila ak teringat kat arwah, ak rase mcm tade mood nak buat pape. 
rendunyeaaaa. hmm. 
tiap kali raye, memang sgt tak bermakne takde arwah. tak meriah langsung.
kalau lahhhhhhhhhhhhh. haihh.
raye tahun neh.? tatao na raye mane. mcm tade ape jea.
balek manjung.? tengoklah nanti kan.
 You never know what you have until you lose it, and once you lose it, you can never get it back.
I'm holding on to something that used to be there hoping it will come back, knowing it won't.
I miss you most when I'm sad. I miss you when I'm lonely. But most of all, I miss you when I'm happy.


Jumpe nti di akhirat. ILY. 
****al-Fatihah****

thanks for reading ((: