31.5.11

I admit, I really miss how things used to be. but I can also admit, that I’ve accepted the fact that things changed. it was hard at first, but I think I finally found the "good" in goodbye actually.

greatest gift

The greatest gift you can give to someone is your time. because when you give your time, you are giving a portion of your life that you will never get back. its the simplest things in life that we forget.

listen to me

Let Me Whisper In Your Ear
 &
 Tell You All The Bullshit You Wanna Hear

the best way

Best way to avoid dissapointment. Don't expect anything from anyone.

27.5.11

Happiness cannot come from without. It must come from within. It is not what we see and touch or that which others do for us which makes us happy; it is that which we think and feel and do, first for the other fellow and then for ourselves.

learn to accept

Sometimes, in our relentless efforts to find the person we LOVE, we fail to recognize & appreciate the people who LOVE us. We miss out on so many beautiful things & simply because we allow ourselves to been slaved by our own selfish concerns. Go for the man of deeds & not for the man of words for you will find rewarding happiness not with the man you LOVE but the man who LOVES you more. The best LOVERS are those who are capable of LOVING from adistance, far enough to allow the other person to grow, but never too far to feel the LOVE deep within your being. To let go of someone doesn't mean you have to stop LOVING, it only means that you allow that person to find his own happiness without expecting him to come back. Letting go is not just setting the other person free, but it is also setting yourself free from all bitterness, hatred, & anger that keep in your heart. Do not let the bitterness rare away your strength & weaken your faith & never allow pain to dishearten you, but rather let you grow with wisdom in bearing it. You may found peace in LOVING someone from a distance not expecting anything in return. But be careful, for this can sustain life but can never give enough room for us to grow. We can all survive with just beautiful memories of the past but real peace & happiness come only with open acceptance of what reality is today. There comes a time in our lives when we chance upon someone so nice & beautiful and we just find ourselves getting so intensely attracted to that person. This feeling soon become a part of our everyday lives & eventually consumes our thoughts & actions. The sad part of it is when we begin to realize that this person feels nothing more for us than just a friendship. We start our desperate attempt to get noticed & be closer but in the end our efforts are still unrewarded & we end up being sorry for ourselves. You don't have to forget someone you LOVE. What you need to learn is how to accept the verdict of reality without being bitter or sorry for yourself. Believe me; you would be better off giving that dedication & LOVE to someone more deserving. Don't let your heart run your life, be sensible & let your mind speak for itself. Listen not only to your feelings but to reason as well. Always remember that if you lose someone today, it means that someone better is coming tomorrow: If you lose LOVE that doesn't mean that you failed in LOVE. Cry, if you have to, but make it sure that the tears wash away the hurt & the bitterness that the past has left with you. Let go of yesterday & LOVE will find its way back to you & when it does, pray that it may be the LOVE that will stay & last a lifetime
 

:)

if i could freeze the time

i'd freeze that moment
the moment when we were together

there was so much that i wanted to say
 
BUT the one thing that i wasn't able to tell you
IS
how much
I wanted you to stay..
 
DISTANCE

is a test for love

many will fail for those who can't withstand it.
 
BUT

for those who can,

there's only one answer:
♥ T r u e - L o v e ♥

kesempatan

Bertemu adalah kesempatan. Mencintai adalah pilihan. Belajar mencintai orang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna itu baru namanya pilihan di antara banyak kesempatan :))

25.5.11

9 sebab hubungan tidak bertahan

1. Menipu
Menipu adalah "pembunuh" utama dalam sebuah perhubungan. Ia umpama ledakan gunung berapi yang meletus hebat. Ada yang menipu untuk "menyelamatkan" sebuah perhubungan, namun mereka tidak mahu hati pasangan terluka. Sesetengah orang tidak dapat menerima bahawa hati mereka telah dipermainkan.

2. Harapan / Kebebasan

Ada pasangan meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangannya malah mereka bergantung penuh kepada pasangan. Ada lelaki menyukai hal ini tetapi ada juga yang sebaliknya. Di sinilah timbulnya konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan. Ada pula lelaki yang inginkan kebebasan, tetapi dikongkong. Hal-hal beginilah membuatkan perhubungan tersekat.

3. Terlalu Memikirkan Aspek Perkahwinan

Perhubungan yang sihat biasanya berlangsung dalam suasana yang sangat harmonis. Ia perlu diisi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami. Bila semua ini ada barulah perhubungan boleh sampai ke peringkat serius. Tapi sesetengah wanita, yang baru saja berkenalan terus saja mengharap akan ia berakhir dengan perkahwinan. Mereka takut jika perhubungan dijalinkan hanya sia-sia sahaja. Jadi kalau timbulnya konflik ini, perhubungan boleh menjadi putus.

4. Mengungkit Hal Yang Lalu

Menjadi kepantangan bagi sesetengah orang untuk mengungkit hal-hal yang lepas. Apatah lagi jika mengungkit akan kekasih lama. Belajarlah dari kesilapan, jangan mengungkit kisah lalu kalau anda sayangkan perhubungan.

5. Berbeza Pendapat

Dalam menjalin sebuah perhubungan, perbezaan pendapat memang sering terjadi. Kita mempunyai idea yang berbeza dengan pasangan dan hal-hal inilah yang membuatkan pasangan sering berbalah. Ada yang mempunyai cita-cita tetapi tidak dapat ditunaikan hanya kerana pasangan tidak mengizinkan. Itu adalah antara perkara yang boleh membantutkan sesebuah perhubungan.

6. Status Yang Tinggi

Ada sesetengah pasangan sangat gembira dengan perhubungan yang dijalinkan. Mereka sangat bahagia namun ada sesetengahnya begitu mementingkan status diri. Mereka memilih pasangan yang dirasakan sangat sesuai dengan diri mereka.

7. Hal-hal Yang Menyakitkan Hati

Ada perkara yang dibuat oleh pasangan memang menyakitkan hati. Malah sanggup melakukan hal-hal bodoh semata-mata mahu menyakiti hati orang lain. Jadi kalau inilah yang terjadi, hubungan anda pasti tidak akan bertahan lama.

8. Kehidupan Yang Sangat Mendesak

Ada sesetengah pasangan memang suka menyusahkan pasangannya. Mereka sering memberikan masalah dengan membuat pelbagai perkara hingga ia menyakiti hati pasangan. Kehidupan yang sangat terdesak ini adakalanya membuatkan perhubungan tidak berlangsung dengan baik.

9. Kawan-kawan dan Keluarga

Tidak mustahil, kawan-kawan dan keluarga juga boleh membuatkan sebuah perhubungan menjadi tidak stabil. Pengaruh dari kawan-kawan dan keluarga boleh mempengaruhi keputusan. Jangan salah sangka, orang yang anda sayang pun boleh terlepas dari tangan jika keluarganya tidak menyukai anda.

oh lelaki

Ada lelaki yg status nye 'in a relationship with...' or 'married to....' still ckp kurang kasih sayang, pantang ada ruang, terus ambil peluang. Kiri kanan, depan belakang semua perempuan dia nak sayang. Silap haribulan, pinggan mangkuk, periuk belanga terbang melayang. Tak dinafikan, ada juga yang 'sudah berpunya' tp, setia. Cinta, jiwa, raga memang untuk wanita syurganya. Cuma, dek kerana hormon terrr lebih cinta suda, timbul rasa was was setiap masa..o0h memang giler!

Ada lelaki yang statusnya ' in an open relationship' bhsa sopan bg yg masih enggan dipunyai rather than to say 'not ready to hve any commitment yet'. Tewas pula dengan hati sendiri. Bila semua pun berkenan dihati. Keliru memilih pujaan hati. Harapan diberi, alasan dicari. Kesian c gadis bertengkar ssama sndiri. Masing2, menjaga hati. Merajuk hati pujuk lh sendiri. Ikutkan hati, semua nak dijadikan bini. Silap haribulan, semua pergi, gigitlah jari.

Ada lelaki yang statusnya 'single' memang confirmed bujang lagi tp, dalam diam sebenarnya dia juga memuja. Sanggup terseksa jiwa melara, asalkan ego tidak tercela, kalau2 cinta tidak berbalas cinta. Kalah sbelum mencuba, sedangkan c gadis hampir jadi perigi tua yang kering menunggu timba.
Kawan-kawan dah habis cara. Sila haribulan, rasa cinta itu pudar begitu saja.


Bila namanya LELAKI. Usahlah diajak berbincang SOAL HATI. Silap haribulan, kita sendiri SAKIT HATI, makin lama makin MAKAN HATI. Bukanlah maksudnye lelaki ni xde hati, tp inilah REALITI. Kdg2, mereka terlupa menhargai. Bila teringat, semua dah tiada erti. Masa tu, baru terasa hati. Ooh! macam giler plak mencari..aduhai!

Bukanlah menjadi kesalahan jika kita memberi peluang kedua, cuma pesanan dari penaja : BERHATI-HATI MEMBERI HATI. Kata pepatah omputih brkata "Fool me once, shame on you; fools me twice, shame on me"

Dan kamu lelaki-lelaki budiman, tidak terusik maruah lelaki mu andai di turunkan level ego kamu itu demi memujuk hati yang kau sakiti. Kdg2, kebaikan itu bukan utk dibalas, memadai klu kamu tahu menghargai, atau paling tidak semat dihati utk dikenang. Jgn lh terus-terusan mengambil kesempatan di dalam kesempitan.

21.5.11

Tak seorang pun sempurna.
Mereka yang mahu belajar dari kesalahan adalah bijak.
Menyedihkan melihat orang berkeras bahawa mereka benar meskipun terbukti salah
Bila kita mengisi hati kita dengan penyesalan untuk masa lalu dan khuatir untuk masa depan, kita tak memiliki hari ini untuk kita syukuri.

Fikiran yang terbuka dan mulut yang tertutup, merupakan suatu kombinasi kebahagiaan.
Semakin banyak Anda berbicara tentang diri sendiri, semakin banyak pula kemungkinan untuk Anda berbohong.

Jika Anda tidak mampu menjadi orang pandai, jadilah orang yang baik.

Iri hati yang ditunjukan kepada seseorang akan melukai diri sendiri.
Anda cuma mampu hidup sekali saja di dunia ini, tetapi jika anda hidup dengan benar,sekali saja sudah cukup.

Kenangan indah masa lalu hanya untuk dikenang, bukan untuk diingati.
Rasa takut bukanlah untuk dinikmati,tetapi untuk dihadapi.
Orang bijaksana selalu melengkapi kehidupannya dengan banyak persahabatan.

Buka mata kita lebar-lebar sebelum menikah, dan biarkan mata kita setengah terpejam sesudahnya.
Persahabatan sejati adalah kesihatan, nilainya baru kita sedari setelah kita kehilangannya.

Bertemanlah dengan orang yang suka membela kebenaran,
Dialah hiasan dikala kita senang dan perisai diwaktu kita susah,
Namun kita tidak akan pernah memiliki seorang teman,
jika kita mengharapkan seseorang tanpa kesalahan,
Kerana semua manusia itu baik kalau kita mampu melihat kebaikannya,
dan menyenangkan kalau kita mampu melihat keunikannya,
tapi semua manusia itu akan buruk dan membosankan,
kalau kita tidak mampu melihat keduanya.

Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab,
merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi,
memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat.

Sesungguhnya sebahagian perkataan itu ada yang lebih keras dari batu, lebih tajam dari tusukan jarum, lebih pahit daripada hempedu dan lebih panas daripada bara.
Sesungguhnya hati adalah ladang, maka tanamkanlah ia dengan perkataan yang baik
kerana jika tidak tumbuh semuanya (perkataan yang tidak baik) nescaya tumbuh sebahagiannya.

Tidak ada simpanan yang lebih berguna daripada ilmu.
Tidak ada sesuatu yang lebih beruntung daripada adab.
Tidak ada kawan yang lebih bagus daripada akal.
Tidak ada benda ghaib yang lebih dekat daripada maut.

20.5.11

YOU

YOU make me happy
YOU make me get butterflies in my stomach
YOU make me fall asleep and wake up with a smile on my face
it's all YOU
((:

19.5.11

you cant keep FUCKING with someone's feelings just because you're unsure of yours.

isn't it.?

isn't it ironic.?
whe ignore the ones who adore us,
adore the ones who ignore us,
love the ones who hurt us,
and hurt the ones that loves us.

18.5.11

u're in my past, and i've moved on. im over u. u did me wrong, u made me upset, u broke me down and u make me feel terrible about myself. i learned from u, though. i know what to look for, and i know that i can do much better than u. thanks for showing me that im a strong person, and now i can handle my problems well.

17.5.11

boy and his best friend ((:

Boy: I broke up with her.
His Best Friend: What happened?
Boy: She’s just too much for me.
His Best Friend: What makes you say that? What did she do wrong?
Boy: Well, for one.. She only cared about her appearance. Always had to look good, always took forever to get dressed! So insecure..
His Best Friend: So, you broke her heart because she wanted to keep your eyes locked on her? She wanted you to see that you have the prettiest girl under your sleeve and not think otherwise? I see..
Boy: Oh.. Well.. She’d often call me or text me asking where I am, who I’m with, telling me not to smoke, not to drink. She’s so clingy!
His Best Friend: So, you broke her heart because she cares about your well being? Because she cares about you a lot? And her greatest fear is losing you. I see..
Boy: But.. Uhh.. Well, she’d always cry when I say something slightly mean. She can’t handle anything. She’s a crybaby!
His Best Friend: So, you broke her heart because she has feelings? And because she just wanted to hear you say you love her? I see..
Boy: I.. Well! You know, she’d get jealous easily. I could barely talk to other girls! She’s so annoying! I had to hide it from her so she wouldn’t bitch about it.
His Best Friend: So, you broke her heart because she just wanted you to commit to her? She thought you were faithful, but you lied so she could find out later and hurt even more? She just wanted the guy she loves the most to love only her. I see..
Boy: Well, she..
His Best Friend: You broke up with her because she’s good for you? She just wanted the best for you? She’s broken now because you were selfish. Are you proud?
Boy: I broke her heart.. Because I couldn’t see what was happening.. What happened to me?
His Best Friend: You lost the girl that loved you like no one else could. You see? You didn’t want her when all she ever wanted was you. THAT’S what happened.

16.5.11

perbezaan SUKA, SAYANG dan CINTA.

Saat kamu MENYUKAI seseorang, kamu ingin memilikinya untuk keegoanmu sendiri.
Saat kamu MENYAYANGI seseorang, kamu ingin sekali membuatnya bahagia dan bukan untuk dirimu sendiri.
Saat kamu MENCINTAI seseorang, kamu akan melakukan apapun untuk kebahagiaannya walaupun kamu harus mengorbankan jiwamu.


Saat kamu menyukai seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya,"Bolehkah aku menciummu?"
Saat kau menyayangi seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya,"Bolehkah aku memelukmu?"
Saat kamu mencintai seseorang dan berada disisinya maka kau akan menggenggam erat tangannya...


SUKA adalah saat ia menangis, kamu akan berkata "Sudahlah, jangan menangis."
SAYANG adalah saat ia menangis dan kamu akan menangis bersamanya.
CINTA adalah saat ia menangis dan kamu akan membiarkannya menangis di bahumu sambil berkata, "Mari kita selesaikan masalah ini bersama-sama. "


SUKA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata,"Ia sangat cantik/tampan dan menawan."
SAYANG adalah saat kamu melihatnya kamu akan melihatnya dari hatimu dan bukan matamu.
CINTA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata,"Buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan padaku.."


Pada saat orang yang kamu SUKA menyakitimu,maka kamu akan marah dan tidak mahu lagi bicara dengannya.
Pada saat orang yang kamu SAYANG menyakiti hatimu, kamu akan menangis untuknya.
Pada saat orang yang kamu CINTAI menyakitimu, kamu akan berkata,"Tak mengapa dia hanya tidak tahu yang dia lakukan."


Pada saat kamu suka padanya, kamu akan MEMAKSANYA untuk menyukaimu.
Pada saat kamu sayang padanya, kamu akan MEMBIARKANNYA MEMILIH.
Pada saat kamu cinta padanya, kamu akan selalu MENANTINYA dengan setia dan tulus...


SUKA adalah kamu akan menemaninya bila itu menguntungkan.
SAYANG adalah kamu akan menemaninya di saat dia memerlukan.
CINTA adalah kamu akan menemaninya tidak peduli bagaimana pun keadaanmu.


SUKA adalah hal yang menuntut.
SAYANG adalah hal memberi dan menerima.
CINTA adalah hal yang memberi dengan rela.

15.5.11

anda semakin matang bila....

:)Anda dapat bertenang dan bersabar seandainya hajat anda tidak tercapai.
:)Anda mampu menyembunyikan perasaan anda yang luka dan tersinggung oleh seseorang dalam kumpulan dan berlaku sebagai biasa.
:)Anda tidak merasa iri hati bila melihat orang lain dipuji dan disanjung.
:)Anda dapat menghadapi kebencian orang yang anda benar-benar merasa tidak sewajar dengan mereka.
:)Anda mampu menguasai nafsu gelojoh walaupun anda ingin mendapat perkara yang anda fikir boleh dapat.
:)Anda dapat menahan rasa sakit hati dan malu seandainya anda tidak dapat hidup setaraf dengan rakan sejawat anda yang lain.
:)Anda terus berlaku adil dan saksama walaupun suasana sekeliling menghalang maksud anda.
:)Anda dapat menerima kritik atau salah faham orang tanpa memperbesar-besarkannya.
:)Anda memandang jauh kedepan, umpamanya dengan sabar menangung kesusahan demi kepentingan masa depan, tanpa merasa resah, bimbang dan ragu.
:)Anda memberi persetujuan kepada pendapat- pendapat yang anda tidak setujui dalam perdebatan tanpa merasa sakit hati atau tidak senang.
:)Anda berbahagia bersendirian dengan mempunyai satu kegemaran atau hobi yang benar-benar anda minati.
:)Anda mengaku dengan jujur tidak tahu bila anda betul-betul tidak tahu, tanpa merasa malu.
:)Anda menghadapi orang-orang tua atau orang- orang yang lebih berpengaruh tanpa sentiasa berusaha untuk menimbulkan kesan-kesan negatif.
:)Anda akan cuba melakukan sesuatu dengan sederhana bukannya berlebih-lebihan untuk menunjukkan bahawa anda dapat melakukannya dengan lebih sempurna.
:)Anda dapat mendahulukan kepentingan orang lain walaupun anda tidak merasa senang kerananya.
:)Anda boleh berlaku wajar dan saksama terhadap orang-orang yang tidak anda sukai.
:)Anda dapat mengujudkan rasa kasih-sayang, cinta atau boleh bersahabat tanpa mendapat tempat yang utama dalam hidup mereka.
:)Sekiranya anda lelaki, anda dapat bekerjasama atau bersahabat dengan wanita tanpa berfikir bahawa anda adalah lelaki yang jadi idaman setiap wanita.
:)Sekiranya anda wanita, anda dapat bekerjasama atau bersahabat dengan orang lelaki secara jujur.

kenali dirimu. ((:

Kalau anda dilahirkan pada 1Hb, 10Hb, 19Hb, 28Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.1

Kalau anda dilahirkan pada 2Hb, 11Hb, 20Hb, 29Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.2

Kalau anda dilahirkan pada 3Hb, 12Hb, 21Hb, 30Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.3

Kalau anda dilahirkan pada 4Hb, 13Hb, 22Hb, 31Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.4

Kalau anda dilahirkan pada 5Hb, 14Hb, 23Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.5

Kalau anda dilahirkan pada 6Hb, 15Hb, 24Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.6

Kalau anda dilahirkan pada 7Hb, 16Hb, 25Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.7

Kalau anda dilahirkan pada 8Hb, 17Hb, 26Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.8

Kalau anda dilahirkan pada 9Hb, 18Hb, 27Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.9

no.1
—-
Anda sangat cerdik, jujur, lucu, degil, rajin, terus-terang, cemburu dalam
asas pertandingan, baik hati, peramah dan autoriti. Anda ingin mendahului
dalam apa jua keadaan. Anda seorang yang berdikari, berkeyakinan dan tidak
pernah berada di bawah pimpinan orang lain. Anda akan bercinta dalam usia
yang muda tapi akan berkahwin pada usia yang matang. Anda tidak suka akan
orang yang bertentangan pendapat dengan anda. Malah anda juga menyimpan
dendam dengan orang yang bersalah dengan anda. Anda seorang yang kuat
belanja. Pada masa hadapan anda adalah professional dalam kerjaya yang anda
ceburi. Namun terdapat juga orang yang kecil hati dengan pencapaian anda.
Anda mempunyai keluarga yang bahagia. Pasangan ideal anda adalah no.4, 6, 8.

no.2
—-
Tak kira apa pun, anda akan disukai oleh semua orang kerana anda
berperanankan Bulan dan semua orang suka akan bulan. Em….bagus! Anda suka
bermimpi siang. Anda kurang berkeyakinan terhadap diri sendiri. Jadi and
perlu membuat perubahan ke atas hidup anda. Anda adalah seorang yang sukar
diramal kerana anda membuat perubahan berdasarkan masa dan keadaan. Anda
juga seorang yang mementingkan diri sendiri tetapi and mempunyai bakat dalam
muzikal, seni dan komunikasi lisan. Sikap anda seperti bulan yang datang
keredupan dan pudar jadi semua orang boleh mengetahui perubahan anda. Anda
boleh menjadi Mahatma Gandhi yang kedua kerana cinta akan keamanan. Anda
juga seorang yang bertanggungjawab dalam keluarga. Pasangan ideal anda
adalah no.2, 5, 9.

no.3
—-
Anda adalah seorang yang berhati keras, pentingkan diri sendiri, kuat agama
dan suka untuk mempertingkatkan kehidupan sendiri. Anda mempunyai masalah
keluarga dan anda dapat mengharungi dengan kesabaran anda. Anda sangat
pandai bercakap, wajah yang cantik, jadi ke mana saja anda pergi anda akan
dapat apa yang anda inginkan. Daripada hari lahir anda, anda perlu berkerja
keras untuk berjaya. Anda juga seorang yang menghormati orang yang lebih tua
daripada anda. Bukannya senang nak menjalinkan hubungan sama ada percintaan,
kekeluargaan atau persahabatan. Sekiranya anda suka akan sikap seseorang
itu, maka hubungan itu akan berpanjangan. Anda suka akan kebebasan, pencipta
di mana ada anda akan membawa harapan, kegembiraan dan keceriaan ke dunia
ini. Pasangan ideal anda adalah no.6, 9.

no.4
—-
Anda adalah seorang yang amat degil dan rajin. Mungkin anda akan menjauhkan
orang lain daripada anda kerana kata-kata anda. Anda seorang yang bertimbang
rasa akan masalah orang lain. Anda berbakat dalam penyelidikan dan seni.
Anda akan membantu ahli keluarga atau kawan-kawan yang menghadapi masalah
tanpa berfikir panjang. Anda kena berhati-hati dengan orang sekeliling anda
kerana mereka mungkin akan mempergunakan anda. Kawan-kawan anda akan
menghabiskan masa dan wang ringgit anda dan selepas itu menjauhi daripada
anda apabila anda dah tak ada nilai buat mereka lagi. Walau bagaimanapun
anda tetap seorang yang sabar dan tegas. Pasangan ideal anda adalah no.1, 8.

no.5
—-
Anda sangat popular dalam komuniti. Anda boleh menyelesaikan sesuatu perkara
hanya secara lisan. Anda mempunyai akal fikiran dalam menjalani perniagaan.
Namun anda terlalu terburu-buru. Anda adalah seorang yang humor di kalangan
kawan-kawan dan ahli keluarga. Kawan-kawan dan ahli keluarga anda juga akan
minta bantuan anda apabila mereka memerlukan bantuan. Anda bukan seorang
yang setia dalam hubungan percintaan. Anda suka perubahan dan kebebasan.
Anda mempunyai ciri-ciri seorang pengembara dan ahli silap mata. Anda
mempelajari hidup melalui pengalaman. Pasangan ideal anda adalah no.1 , 2,
9.

no.6
—-
Anda dilahirkan untuk menikmati hidup ini. Anda tidak pedulikan apa-apa
perkara dan hanya ingin berseronok dalam hidup anda saja. Anda sangat pandai
dalam pelajaran dan pengurusan perniagaan. Anda seorang genius, baik hati
(tapi hanya orang yang beranggapan anda orang baik), mempunyai paras rupa
yang cantik atau kacak. Semua benda yang baik akan datang pada anda. Anda
mengambil berat ke atas ahli keluarga dan kawan-kawan anda. Pada pandangan
mereka, anda adalah seorang yang murah hati, peramah, adil saksama dan
mempunyai penilaian yang tajam. Pasangan ideal anda adalah no.1, 3, 9.

no.7
—-
Anda mempunyai daya tarikan kepada sesiapa saja. Anda adalah seorang yang
realistik, yakin, gembira dan merupakan seorang yang genius dalam bidang
pendidikan, muzik, seni dan nyanyian. Anda mempunyai masalah sikap iaitu
panas baran. Namun demikian, anda banyak melakukan pengorbanan untuk
keluarga. Anda meletakkan keluarga di tempat yang amat tinggi sekali
sehingga kadang-kadang mengabaikan kebahagian diri sendiri. Anda telah
dilahirkan untuk memberi sumbangan kepada dunia ini. Jadi anda seorang yang
bagus dan seorang yang amat gembira. Pasangan ideal anda adalah no.2.

no.8
—-
Anda mempunyai personaliti yang sangat kuat jadi tak ada orang yang memahami
anda. Kepakaran anda hanyalah menuding jari pada sesuatu benda.. Anda juga
mengalami pelbagai dugaan dalam hidup. Semua masalah ini telah menjadikan
anda lebih kuat dan tabah. Anda memperjuangkan keadilan. Kebanyakan masa
anda telah dihabiskan bersama-sama dengan kawan-kawan. Anda seorang yang
disiplin dalam hidup, tidak putus asa dan berani. Faktor-faktor ini telah
membawa anda ke puncak kejayaan. Anda juga adalah seorang ahli pasukan,
keluarga dan pejuang yang sangat bagus. Pasangan ideal anda adalah no.1, 4.

no.9
—-
Anda adalah seorang yang sangat tabah dari segi fizikal dan juga mental.
Anda mempunyai penilaian yang sangat tajam. Anda juga adalah seorang yang
sangat dihormati dalam komuniti. Anda adalah orang yang boleh menerima
cabaran dan berjaya dalam apa jua yang anda buat. Pada usia yang muda anda
selalu bertentangan dengan ibu bapa anda. Tapi apabila usia anda telah
semakin meningkat anda adalah seorang anak yang taat dan hormati mereka.
Anda sesuai menceburi bigan kejuruteraan atau perbankan kerana orang lain
percaya dan yakin akan anda. Anda merupakan model teladan kepada orang lain.
Pasangan ideal anda adalah no. 3, 5, 6.

14.5.11

lelaki VS wanita

Lelaki : Susah nak fokus sesuatu perkara terutamanya yang membabitkan perhubungan
Wanita : Senang focus pada sesuatu perkara walaupun remeh

Lelaki : Emosi ibarat getah. Bila marah perasaan akan menegang dan akan kendur bila marah dah surut
Wanita : Emosi bagai ombak , datang dan pergi. Sebab tu perasaan marah diorang susah nak reda.

Lelaki : Lebih suka menyendiri dan menjauhkan diri  apabila tertekan.
Wanita : Apabila tertekan, biasanya diorang ni lebih senang meluahkan apa yang diorang rasa

Lelaki : Disebabkan ego, susah nak terima pertolongan atau pendapat orang lain termasuklah pasangannya.
Wanita : Senang menerima dan terpengaruh dengan pandangan orang terutama orang yang dekat di hatinya.

Lelaki : Apabila perasaan tergugat, lebih senang berdiam diri tanda protes.
Wanita : Apabila perasaan tergugat, lekas melenting dan protes secara terang-terangan.

Lelaki : Melihat sesuatu perkara secara keseluruhan. See the whole picture laa bak kata omputih
Wanita : Melihat sesuatu perkara secara terperinci. **diorang kan selalunya cerewet)

Lelaki : Mempunyai perasaan cinta yang fleksibel, mudah berubah bila jumpa yang lebih baik dari terbaik.
Wanita : Setia pada cinta dan sukar tergugat. **tapi memiliki jiwa yang rapuh dan mudah tunduk pada cinta.

Lelaki : Kejayaan dinilai berdasarkan prestasi dan kredibiliti sendiri
Wanita : Sentiasa menilai diri berdasarkan kekuatan perasaan dan kualiti hubungan dengan orang sekeliling.

Lelaki : Boleh menjadi pemurah atau pun pemboros
Wanita : Boleh menjadi kedekut atau pun berjimat cermat

Lelaki : Kurang teliti dalam berkomunikasi tapi pantas memberikan pandangan
Wanita : Mendengar dengan teliti tapi lambat bagi pandangan sebab diorang ni berfikir dulu sebelum bertindak

Lelaki : Sukar mintak maaf tapi senang melupakan.
Wanita : Senang mintak maaf walaupun tak mudah melupakan

Lelaki : Senang untuk buat keputusan
Wanita : Lebih senang mengikut keputusan

Lelaki : Apabila rindukan awek, biasanya lebih senang melakukan perkara lain macam melepak dengan kawan – kawan atau bersukan untuk tenangkan diri.
Wanita : Lebih senang melayan perasaan rindu sendirian, menulis perasaanya ataupun dengar lagu-lagu cinta.

semuanya berdasarkan common sense jea. so tak semuanya tepat okayy. bergantung pada individu jugak..

=)

when you lose someone, someone you love, when they break your heart. its the hardest thing you could ever go through. and no matter how much time has passed. it never really goes away. you may think you're getting better, but when you get a flashback. or hear a song that reminds you of a memory, and it hits you all over again, all at once. like a stab in the chest. you fall apart,for the hundredth time. and you feel like you just want to crawl under a rock and never come out. you love this person with all of your heart. even though you know you shouldnt. they hurt you worse than youve ever been hurt. they stole your happiness. but yet, you still want them, and only them. other people come along and give you chances to move on, but you know you dont want to. it upsets you that you might be moving on, because you promised you never would, and even if they broke all their promises. you want to keep yours. on the top of that, you're terrified, terrified of getting hurt again. but its not like it matter anyway, at the end of the day youre still thinking about the person who has left you completely broken. you dont want to miss them anymore, you dont want to love them any anymore. but you know you always and will.

12.5.11

lets read. :D

•Di  waktu kamu ingin melepaskan seseorang, ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya
•Di waktu kamu mulai tidak mencintainya, ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya
•Di waktu kamu mulai bosan dengannya, ingatlah selalu saat terindah bersamanya
•Di waktu kamu ingin menduakannya, ingatlah bahawa dia selalu setia kepadamu
•Di waktu kamu ingin membohonginya, ingatlah dia telah jujur kepadamu
•Maka kamu akan merasakan bermakna dia untukmu
•Jangan sampai nanti dia sudah tidak lagi di sisimu, kamu baru menyedari semua erti dirinya untukmu
•Yang indah hanya sementara
•Yang abadi adalah kenangan
•Yang ikhlas hanya dari hati
•Yang tulus hanya dari sanubari
•Tidak mudah mencari yang telah hilang
•Tidak mudah mengejar impian
•Namun yang lebih susah adalah mempertahankan yang ada
•Karena walaupun digenggam terlepas juga
•Ingatlah kata pepatah: "Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"
•Belajar menerima apa adanya dan berfikiran positif
•Hidup bagaikan mimpi, seindah apapun, begitu bangun semuanya akan sirna tak berbekas
•Rumah mewah, harta benda, kedudukan, jawatan, namun ketika nafas terakhir tiba, sebatang jarum pun tak dapat dibawa, sehelai benang pun tak mampu dimiliki
•Apalagi yang mahu diperebutkan
•Apalagi yang mahu disombongkan
•Maka jalanilah hidup ini dengan keinsafan nurani
•Jangan terlalu berhitung
•Jangan hanya mahu menang sendiri
•Jangan suka menyakiti sesama, apalagi terhadap mereka yang berjasa bagi kita
•Belajarlah tiada hari tanpa kasih
•Selalu berlapang dada dan mengalah
•Hidup sentiasa ceria dan bebas
•Tak ada yang tak dapat di ikhlaskan
•Tak ada sakit hati yang tak mampu dimaafkan
•Tak ada dendam yang tak mampu dihapuskan

"Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"

9.5.11

:D

♥ "Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you was beyond my control." ♥

hey.!

ILY tao tao. 
muaxmuax.!

5.5.11

Mustahilkah Untuk Melakukan Perubahan?

Mustahilkah? Susahkah? Pasti jawapannya tidak mustahil.

Tetapi bukankah perubahan itu ada dua jenis iaitu perubahan positif atau perubahan negatif (nauzubillah).
Tiba-tiba terfikir satu persoalan.
Mengapakah untuk melakukan perubahan yang positif itu lebih susah berbanding perubahan ke arah yang lebih negatif?
Adakah kerana diri ini lemah? Lemah untuk melawan godaan syaitan?

"Dan sesungguhnya syaitan-syaitan itu benar-benar menghalangi mereka dari jalan yang benar dan mereka menyangka bahwa mereka mendapat petunjuk" - Surah Az-Zukhruf 43 : 37

"Dan janganlah kamu sekali-kali dipalingkan oleh syaitan sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu" - Surah Az-Zukhruf 43 : 62

Tarik nafas dalam-dalam. Ambil masa, fikir sejenak.
Yang mana lebih kita kejarkan? Perbuahan yang lebih bagus atau yang sebaliknya?
Pastinya yang lebih baik.
Tetapi tidak dapat untuk kita nafikan untuk melakukan perubahan kearah kebaikan ini, jalannya dihiasi dengan ranjau yang peuh berduri, halangan, ejekan, ujian, dan semua ini adalah dugaan.
Kadang-kadang untuk berubah ini penuh dengan bisikan dan desas-desus manusia:
"Eh, kenapa A pakai tudung sekarang ini, bukankah dahulu dia seorang minah rempit, ini mesti tak lama nie!"
"Alhamdulillah, A dah mula berubah insya Allah sentiasa dirahmatinya"
Hendaklah kita sematkan dalam pemikiran kita, janganlah sesekali kita terpengaruh dengan kata-kata negatif terhadap diri kita, kerana andai kata kita terpengaruh dengan kata-kata tersebut, pasti berat kaki ini untuk melangkah ke alam baru, berat lagi hati ini untuk melakukannya.
Percayalah, kita lebih mengenali diri kita dari orang-orang lain, dan Allah lebih mengenali kita dari diri sendiri.
Tidaklah semua perkara itu manis untuk menuju ke syurga, kerana pasti Allah selitkan sedikit ujian untuk kita, bagi menguji diri ini.

"Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan, “Kami telah beriman”, dan mereka tidak diuji?" - Surah Al-Ankabut 29:2

Apakah definisi perubahan sebenar dalam diri kita? Adakah hanya dari segi fizikal atau hati nurani? Yang mana akan datang dulu?
Sebenarnya, yang mana datang dahulu itu tidak penting, kerana yang lagi penting adalah hasilnya.
Andai kita rasa, perubahan fizikal seperti melabuhkan tudung dan pakaian itu lebih mudah, maka lakukan itu dahulu, kemudian kita melatih hati ini satu persatu, andai kita merasakan hati ini lagi senang untuk dilatih, maka latihlah ia dahulu.
Kerana perubahan itu datangnya dari hati yang ikhlas, yang tulus. Insya Allah.
Mari mulakan langkah kita bersama, kerana pintu taubat itu sentiasa terbuka.
Manusia sentiasa perlukan perubahan kerana iman kita naik dan turun. Jangan biar jalan kita dihiasi dengan futur.

thanks for reading ((: